ماركات الموبايل

رصيدك لو راح منك هايرجع لك .. تفاصيل أحدث عروض فودافون

التصنيف : مقالات

عدد المشاهدات : 407

كم مرة اشتركت في خدمة من هاتفك المحمول  دون أن تدري؟ كم مرة ضاع رصيدك في خدمات وعروض وأنت واثق أنك لم تشترك فيها بوعي واختيار؟ على هذا الوتر الحساس لعبت شركة فودافون من خلال عرض رصيدك لو راح منك هايرجع لك الذي سوقت له من خلال حملة اعلانية ضخمة مؤخرا.

رصيدك لو راح منك هايرجع لك

علشان من أهم الحاجات عند فودافون هي راحة عملائها فكانت أول شركة Telecom تعمل MoneyBack دي ميزة جديدة بنقدمها عشان تساعدك عن طريق ابليكشن AnaVodafone تشوف كل الحاجات اللي اتخصمت منك وكمان تقدر ترجع رصيدك بدوسة واحدة لو اتخصم منك في حاجات انت مش عايزها أو اشتركت فيها بالغلط.

والخدمات التي يمكن استرجاعها هي:

 

• الخدمات الترفيهية المتجددة: مثل عالم صلاح، عالم الهضبة، دين وحياة، والألعاب الاونلاين، etc. ما عداpremium services مثل اشتراكات Shahid،Watchit ،Anghami ،osn، etc.

• باقات الانترنت: ما عدا باقات Plus Shahid ، Plus Watchit، Plus BeIN

• باقات فليكس

وهناك عدة عوامل للقدرة على استرداد الرصيد هي حسب قول فودافون:

فيه شوية قواعد عشان تقدر تستخدم Moneyback زي أن يكون في خدمة مشترك فيها واتخصمت منك، وتكون ظاهرة في صفحة تفاصيل الرصيد، وكمان متكنش استهلكت كتير من الباقة أوعدى وقت على اشتراك الخدمة أو الباقة.

والخدمة متاحة لجميع عملاء الكارت المدفوع مقدما Prepaid و المشتركين في خدمات flex وقاموا بتحميل تطبيق AnaVodafone الخاص بادارة أنظمة الهواتف والاشتراك في الخدمات المختلفة التي تقدمها فودافون.

وأحيانا تظهر رسالة عدم القدرة على استرداد الرصيد وحسب فودافون فالسبب قد يكون:

1- عدد الخدمات أو الباقات اللي تقدر ترجعهم عن طريق MoneyBack وصل للحد الأقصى

2- عدى وقت علي اشتراكك في الخدمة أو الباقة ديه فمش هتقدر ترجعها عن طريق MoneyBack

3- استهلكت من الباقة فمش هتقدر ترجعها عن طريق MoneyBack

4- وصلت لأقصي مبلغ تقدر ترجعوا عن طريق MoneyBack

وطبعا يجب أن نفهم أن الخدمات التي قمت بالاشتراك فيها ستنتهي بمجرد رد الاموال المدفوعة وهذا أمر بديهي

ملاحظات

  • نظام التشغيل الذي تم ذكره على أنه آخر الأنظمة التي تقبل بها الهواتف الذكية الواردة في المقال، هو النظام المذكور على الموقع الرسمي للشركة في الوقت الذي تم كتابة المقالة فيه، وبعض الهواتف الذكية قد تقبل الترقي للإصدارات الأحدث من أنظمة التشغيل.
  • أسعار الهواتف الذكية الواردة في هذا المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، والأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

التعليقات



    كن اول من يضع تعليق !